2011-01-15

Vem kan tro på Lena Mellin då hon skriver om vargjakt?

Har inte denna människa insett att hon har NOLL i trovärdighet? Har hon inte förstått att hon nog är det absolut bästa journalist som Expressen och Kvällsposten har? ;)



Om man som en tänkande och normalt fungerade människa läser hennes så kallade krönika i dagens Aftonblaska så inser man hur lite denna människa bryr sig om sanning och upplkysning. Hennes enda uppgift, och troligen mål i livet är att sälja lösnummer. Journalistiken används som en utsliten sköld då man ifrågasätter saklighet och sanningshalt.



Det verkar också vara helt legitimt att vända och justera "fakta" för att tjäna sitt eget syfte att få sälja fler tidningar.

Av någon anledning verkar det också plötsligt ha blivit legitimt att uttala dödshot och skriva att man ska skjuta en helt grupp människor på grund av deras livstil och intresse. Aftonkräket skriker rakt ut mot rasism och hgets mot folkgrupp i ALLA andra avseenden, men då det visar sig att det säljer tidningar genom att publicera kommentarer om dödshot så är det ingen fara..

Nä.. nu måste jag ge mig ut i skogen för att slippa tänka på alla vridna journalister! Dags att som blodtröstig jägare ge mig ut och köra mat till rådjuren.. ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Öjdå, en liten jägerkräk som blir upprörd över en krönika i Aftonbladet:o)

Och vem mer tror du justerar fakta möjligen?
Viltvård, min bara röv! Jaktvård är vad det är!
Du har ju som enda syfta att få flera skottilfällen och mer kött i frysen.
Eller skulle du kunna tänka dig att endast utfodra djuren på marker som ligger några mil från där du jagar, för att hjälpa små svältande bambis?

Fjant, fake, fjollig jägare är vad du är :o))

U.R sa...

Hehe... Man kan tro du delar samma syn på sanningen som Lena Mellin, men hon har i alla fall artigheten att inte gömma sig bakom anonymiteten. Sådana tramskommenterarer brukar jag ta bort, men tror nog denna får vara kvar..Om inte annat så är den ganska signifikativ för vad lite en del begriper om jakt, viltvåd och kanske mest våra vilda djur.

Och vet du vad? Du får gärna kalla mig, fake, fjollig jägare och vad nu som får dig att känna dig tuff och häftig. Mig spelar det faktiskt ingen roll. Men du var ju rolig i alla fall! :D

Och vill du lära dig mer om just, jakt, viltvård och våra vilda djur så säg till så kan jag ta med dig i skogen någon dag?

Unknown sa...

Hej Jag har just läs lite på din blogg. Kul att se lite hur andra jägare har det.
Jag har en fråga och ett erbjudande. Du kan väl maila mig så kan jag berätta mer.

Hälsningar

Gunnar Friskopp
gunar@friskopp.com
070-333 66 88

Fredrik sa...

Konstigt hur vissa anser sig "veta" allt. Veta vilka som ljuger och vilka som talar sanning. Vilka som har rätt och vilka som har fel.
Herr eller Fröken Anonym verkar ju vara en alldeles helylle person som säkert lägger ut mat till behövande djur....NOT!!!!
Surfa runt och komma med skumma anonyma påståenden är tydligen roligare.
Fråga till Anonym som kanske besöker detta inlägg igen: Om man utfodrar 10 rådjur och förhindrar att dem går en plågsam svältdöd till mötes och sedan skjuter ett eller två av dessa. Är det sämre än att sluta jaga, bli som dig och låta alla 10 djuren plågas till döds???
Ja, jag vet. Jag gör själv vissa antaganden om din person men får man en hög fin boll framme vid nät så.... ;)