2009-01-26

Helgens byten och bravader

I lördags så var tanken att jag skulle gått med Dina hos T. Men då jag inte är helt i form, och även Dina har ganska så ömma tassar så avstod jag.
Jag ägnade dagen åt att pyssla lite hemma och sen köra upp till min far och mata i en foderautomat. Då jag var klar med det så tänkte jag att jag kunde ju prova och locka lite räv. Har ju haft en som jag skymtade, men fn vet om han kom på lockpipan..

Jag hade inga större ambitioner, men jag satte mig på en kulle med vinden ut mot en större åker, men med lite ängar och stenmurar där jag tyckte räven skulle kunna komma. Tutade på ett par minuter och spanade runt och se på tusan om det inte kom en räv kutandes!
Var på väg rakt på mig och vinklade ut med en stenmur och då den var bakom muren tänkte jag göra mig redo och ta den då den kom ut igen. Och jag väntade och väntade… men ingen räv. Till slut smög jag fram och såg på spåren att jag blivit lite lurad. Eller iaf lurade mig själv. Räven hade inte gått bakom stenmuren utan upp på en sten och såg mig hela tiden då jag gjorde mig redo och valde då att kuta rakt bakåt istället. Men det visar ju sig att det funkar iaf!

Senare var jag hos RE där även RW anslöt för att jaga på söndagen. Vi började söndagen med Res lilla taxdam. Faktiskt en riktigt kul hund att jaga med och bra drev, mycket bra skall och tydliga väckskall, trots hon bara är 18-20 månader. Alla så rådjur, men ingen kunde skjuta för henne. Det enda rådjur som föll var för RWs svarta fara..

Har för övrigt tagit en mus till i fällorna! Men det är ju råttorna som räknas..
Och nu har jag köpt GPSen som jag lånade av en kompis i september.. Han hade köpt sig en Astro, så då kunde jag få denna till ett bra pris. Alltid bra att ha!

Nähä.. dags att jobba lite.. Att vara inköpare är inte enkelt just nu. Alla drar åt och ingen vill ha något på lager samt att vi ska leverera tills dagen efter. Kvittar fn hur man gör nu så blir det ngn som blir lidande… Men det är ju bara ett jobb! Finns annat viktigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1 - 0 till stöthundarna.. :-)))

U.R sa...

Hehe.. Fick du några kommentarer om det från RE efter jag kört hem? ;)

Anonym sa...

Nja, bara ett surt ögonkast... :-)