2009-07-16

Sorgligt och tragiskt

Jag hade ett missat samtal på min mobil.. Stod att det var min grannes mobil..Tänkte ringa honom senare.

Det blev inget senare... en god vän ringde att jag var tvungen åka bort till dem för att han hade hängt sig i lagården.. Och det var hans sambo som sökt mig..

Hur kunde det hända? Pratade med honom i lördags och han var glad att de sålt huset och fått bra betalt för det? Han såg fram emot att bli far för första gången i semptember!

Hur kan en människa bli så olycklig och lämna kvar de han älskar?

Han måste haft så mycket smärta och olycka i sig att det inte fanns någon annan väg.

Jag är chockad, ledsen och arg. Han blev bara 35 år gammal.. yngre än jag själv och så mycket kvar. Jag sörjer med hans sambo, deras barn som föds i september och med hans de två bonusbarnen som jag vet han verkligen brydde sig om.

Det är en sorgens dag här hemma. Tänkt så fort allt kan ändra sig.. Var räda om de nära och kära ni har!

6 kommentarer:

Vickan sa...

Men fy så hemskt! :-(
Det där är så svårt att förstå. Människan måste vara oerhört sjuk som gör så, det konstiga är att man ingenting märker innan.
Beklagar sorgen...

Fredrik sa...

Beklagar sorgen U.R. :(
Verkligen hemskt.

Ordcorn sa...

Beklagar sorgen, mycket tråkigt när människor väljer att ta sig av daga istället för att söka hjälp. Själv känner jag stor ilska när jag läser sånt här, "hur fan kunde han göra det mot sin familj och sina vänner", tänker jag.

Nordjämten sa...

Beklagar sorgen även jag.. Har också varit med om att en av mina morbröder försökt hänga sig, men hans bror fick ner honom från galgen och återupplivade honom.

Han lever idag och förstår inte vad han gjort...

Ola sa...

Förbannat tråkigt när sånt händer.

Nu bara de senaste två åren har två av mina jaktkamrater tagit livet av sig, de var bara 31 och 32år gamla.

Finns inte mycket man kan göra mer än att värna om de vänner man har kvar.

/Ola

Ola sa...

Förbannat tråkigt när sånt händer.

Nu bara de senaste två åren har två av mina jaktkamrater tagit livet av sig, de var bara 31 och 32år gamla.

Finns inte mycket man kan göra mer än att värna om de vänner man har kvar.

/Ola