2010-03-30

Utebliven kattjakt igen

Det var tänkt att jag skulle jagat lodjur i helgen som gick, men på grund av fel väder så la vi ner det projektet. I fredags så blev det i stället i angelfiske med kusinen. Vi hade en ruskigt bra dag!

Varmt som bara den och slutade med att man tom satt med bar överkropp i solen. Samt, som vanligt, en massa god mat på sjön.

Lördagen ägnade jag mig åt lite viltvårdspyssel. Jag kollade till matplatserna för rådjuren och pytsade ut ett par säckar med havrekross och kollade så det fanns ensilage kvar iaf. Satte upp en ny saltsten och flyttade en foderspridare samt skiddade lite vakpalats! :)

Söndagen blev en dag i skåne med årets havsöringspremiär, för mig. Var mycekt folk ute och för mig uteblev fisken, men RW fick en litens om åkte i igen. Jag hade dock en hygglig bit som var efter, men inte högg.

Helgen var också ett ganska sorligt avslut. Min farbror gick bort i fredags. Cancer är en hemsk sjukdom. Inget oväntat dödsfall, emn väl så sorligt. Han var inte den störste jägare, men dock alltid med i skogen och var nog en större del av min jaktliga uppfostran än vad jag själv kan tro.,

Det är sorgligt men på något vis är det en viss tröst att det är som min kloka mor säger; det tar ju trots allt på oss i rätt ände. De gamla före de unga..

1 kommentar:

RW sa...

Du får komma ner o göra nya försök, fisk finns som du vet.... :-)

Trist med dödsfall även om det var i rätt ände. :-(