2010-02-26

Sjuk hund, bannade snö

Jo, det är ett bra tag sen jag skrev.. Inte för det inte händer något, men tiden går till allt annat numera. Samt att slutet på jaktsäsongen inte riktigt blev som man hade tänkt sig..

Jag slutade nog jaga rådjur med hund strax innan jul och sedan dess har Dina mer eller mindre varit stående.

Tanken var ju också att hon skulle varit parad nu. Allt var klart och fixat, förutom ögonlysning där jag hade tur att få en tid omgående. Då jag var där så klappade jag om henne och tyckte det var en konstig knöl vid ena spenen. Så jag bad veterinären känna igenom henne lite och kom väl fram till att det var en tumör i juvret. Så det var bara att ställa in parningen och allt sådant och boka en operation istället.. :(

Det verkar ju inte heller blivit helt okomplicerad.. De har opererat bort de två främsta spenarna på ena sidan, inkl juver. Hon ser ut som de har haft symöte på större delen av bröstet/buken. Så nu är hon fortfarande med krage och medicinering. Men det går åt rätt håll. En sak som oroar mig mer är att hon tydligen hade dåliga blodvärden och levervärden. Ska tillbaka och undersöka detta i nästa vecka..

I princip all jakt har uteblivit för mig nu.. jag ägnar mig åt att jobba natt som dag just nu, klagar på snön, bojkottar Aftonbladet och letar valp. Vi får väl se hur kommande jaktår ska bli..

1 kommentar:

RW sa...

Hoppas allt blir bra med Dina!

Nästa helg kan det bli lite knepig att knåpa ihop en resa norrut då L tyckte det var läge för att jobba men jag tyckte att det gör väl inget att hundarna ligger ensama hela dagen, det gör de ju en del veckodagar när vi jobbar båda. Vi får se om hon köper det....