2009-12-16

Nysnö och jaktabstinens

Det där med att jobba är ingen bra grej.. Inte på några sätt, mer än möjligen vid löning.

Men rent jaktligt sett är det helt värdelöst. I dag ligger det 7-8cm nysnö och var enda cell i kroppen skriker att idag ska man jaga. Men inte en chans till det idag.. :(

Det är ganska galet på jobbet just nu och med stora visioner och för lite folk blir det ju itne direkt smidigare.

Jag skulle verkligen velat ge mig ut och släppa en jaktsugen stövare på en rävlöpa idag. Men nu har jag ju varken stövaren eller tiden, så jag får väl sitta inne och drömma i alla fall. Och bara en vecka kvar tills jag äntligen blir ledig!

3 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

Ja, vi har snö nu och jag själv jagar vidare och då främst fågel.
Men jag träffade även på de som var ute på rävjakt, så det vara bara att bli med det gänget en stund. Men drevet drog åt ett helt annat håll och ut ur marken så det blev inget mer där.
Men kul är det när det rör sig i skogen:)

Skogswilden sa...

Ja, härligt med nysnö. Nu behövs ingen åtelkamera...rävslag på åteln. När infaller nästa klarväder och fullmåne? Trevlig blogg!

RW sa...

Tack för igår, alltid roligt att få jaga i småland även om utfallet blev magert.