2009-12-27

Snöpulsande

I går blev det en tur till mina föräldrar. Jag var jaktsugen och barnen ville absolut hälsa på farmor och farfar! :)

De har ungefär 15 cm snö sedan tidigare sedan kom det nog 4-5 cm till under morgonen så alal spår som fanns var ju pinfärska. Dagen var riktad åt gris och ev älgkalv. Hittade ganska snabbt spår efter tre grisar som givetvis gått ur marken. Dessa tre spår hade jag med mig i princip över hela marken.

Var en hel del rådjur som knallat runt och en och annan hare och räv. En ensam älg, var väl det enda jaktbara jag fick se spår efter förutom grisarna. Jag pulsade en runda på omkring 7-8 km, och var onekligen ganska mör efter detta. Insåg att man nog bör äta lite en gång ibland för att orka med.. :D

Får bli ändring på det till vargjakten.. :D

Idag är jag och barnen fortfarande ensamma hemma. Jag ska snart ut på ett tålamodsprövande äventyr; åka och handla med båda två barnen! En utmaning värdig vem som!

Håller även tummarna att hustruns vänninan kanske kan mutas med en middag mot att hon passar barnen i kväll så jag kan ta en sväng förbi grisåteln..

Men nu är det dags att ta en dust med min julklapp; Dammsugaren! :D

1 kommentar:

Peter F sa...

Har inte själv kunnat jaga nått under julhelgen då det har snöat o snöat. Har jobbat sen förra måndagen med ledigt på juldan. Men nu är jag ledig fram till på måndag, så nu blir det jakt. Önskar dig ett Gott Nytt Jaktår