2010-01-02

Nytt år!

Gott nytt år på er alla..
Har mest jagat och ägnat mig åt andra sociala aktiveter än att skriva här.

Det verakr som att vargjakten för min del brinner inne. Dels av min tänka reskamrats förehavande och dels för att jag är ganska klar över att det inte kommer finnas några vargar kvar på licens efter morgondagen.

Att samtliga vargar skjuts på så kort tid är ju ett kvitto på att det verkligen finns mycket varg i dessa områden.

För egen del så tänkte jag jaga lite idag här hemma,. Men en rejäl skare sätter stopp för att jaga med hund så jag hoppas på att kunna locka till mig ngn räv iaf. Soligt och några grader kallt borgar för att rävarna nog kutar runt lite idag...

2 kommentarer:

L-Å Arvidsson sa...

Varjakten som idag varit den historiska händelsen, avblåstes på em. Då alla hade skjutits eller var påskjutna.
Ingen skare här!
De som följde och drev vargen pullsade i ca. en halv meter lössnö utan bärlager mot marken och alla stenramel som finns därunder snön.
De hade det jobbigt, men var duktiga:)
Vargen valde även den sjöisar och andra områden som var lätare att ta sig fram på:)
Mycke , mycke snö:)

U.R sa...

Jo, kusinen var uppe och pulsade. Nu är han ett fysfenomen och låg nog på ganska bra. Han lyckades iaf komma ifatt en varg men hade oturen att bomma. Inget han brukar göra, men skulle tänka mig att han kanske slagit i kikaren ngnstans i de där styggbergen man ramlar runt i..