2011-01-04

Sumering av 2010, kanske?

Jaha, alla verkar börja att sammanfatta vad som hände 2010. För min del går det ganska snabbt.. Det började med goda intentioner och förhoppningar, för att sedan gå käpprätt åt fanders på alla plan! I januari hade vi för mycket snö och det var väl i princip älg och gris som funkade att jaga. Även om vi avsltuade säsongen med att få hunden snittad av en elak galt. Jag skule jagat varg, men hann inte upp innan det var färdigt. I Februari skulle jag parat Dina, men fick i stället operera ljuvertumörer. :(

Mars var jag iväg ngn dag och skulle jagat katt, men utan resultat. I Paril hade jag iaf beställt en ny valp. Fortsatte med mina viltvårdsplaner, där några av dem iaf genomfördes! Köpte en ny pang, en Hva, som fortfarande itne blivit inskjuten.. :/ Men jag började roa mig med att skjuta luftgevär hemma i källaren. Lyxigt med egen 10m bana! :)

I Maj kom jag till slut iväg för att jaga bäver. Banant massa snö bara.. :( Även den sk dokumentären vargkriget, tog upp lite bloggutrymme. Kontentan av det är väl att det var mest trams! :) I Juni kom valpen Pixie hem! Var en kanontrevlig valp med en jäkla fart! I Juli tog jag blogg semester, ä'ven om den tidgare närvaron varit ganska låg.. :)

I mitten av augusti tappade jag sugen ganska rejält. Jag fick avliva Pixie. Visade sig hon hade ätit lömsk flugsvamp. Händer väl typ en gång på 5000. Då tappade jag den jaktliga sugen ganska rejält.. Det hade varit för mycekt skit då ett tag. Både med hundar, barn och min kära hustrun .Hade en höst där faktiskt det mesta gick åt fanders. Och när man tror att nu kan det nog itne hända mer, då kan jag lova att då händer det något.

Skrev även en del om valet 2010, i jaktlig mening. Hann inte riktigt med allt, men för min del så gick valet ganska så bra. En majoritet för det borgliga blocket hade varit en fördel i jaktligt hänseende.

Sen hade jag ett upphåll med att blogga och i viss mån även jakten. Men i december tänkte jag att nu får jag väl ta tag i det här. Men i två veckor så var det nästan lite ljusning. :) Sedan blev Dina, den enda hund jag har kvar, sjuk. Nu är hon iaf på bättringsvägen, men en massa turer till djusjukhus och annat och en väldans massa pengar senare... Den storyn är inte slut ännu! Just nu väntar jag lite besked från djursjukhuset, men sedan får jag väl ta fram den storyn också.

En del kreatur har dött iaf. Ltie älgar, grisar och rådjur. Men ingen räv ännu! Det grämer mig! Får väl se när det blir under detta jaktåret..

Inga kommentarer: