2009-03-30

Nyheter och åtellampa

Ok, har roddat om lite i bloggen. Har bla lagt till lite nyheter från Svenska Jägareförbundet. Ett rätt bra sätt att hålla koll på vad som hänt i nyhetsväg.

Jag har även gjort en snabb studie av de två lampor jag satte upp i går. Rusta lampan ger ruskigt lite ljus. Ok, den hade bara laddats 5-6 timmar och det tar nog några dagar till för de ska funka.

Haraldnyborg lampan gav ett jäkla ljus! Riktigt bra faktiskt; och möjligen för ljust till och med. Den sitter nu på hundhuset för vidare utredning.. ;) Den stora nackdelen med den lampan är att lampan har rörelsevakt och lyser i ca 45sek-1 minut. Men är man bara vaken ska det nog funka.

I går satt jag och fixade lite kartor i datorn. Denna sidan kan rekomenderas: LST Sen abra välja län och kommun och börja zomma in. :)

Det jag gör är att kopiar och lägger över i word. Sen använder jag ritverktyget för att märka ut pass, gränser osv. Just nu har jag tagit fram en plan över saltstenar, foderautomater, rävåtlar etc.

Snackade även med min kumpan och adept som ska hjälpa till med mina ankor också. Han var helt med på idén och vi sa vi ska ta ngn dag och såga ner lite träd ner i vattnet för att ge dem lite mer skydd.

Har ju två marker med 5km mellan. Kom fram till i går att jag ska göra iordning en rävåtel på varje ställe också. På den ena marken har jag en koja i lagården. Den andra så kan jag sitta på övervåningen i huset, även om det inte är optimalt då det går djur på bete där på hösten/sommaren. Funderar på att stena ner lite godsaker under den tiden så kanske de drar ngn räv iaf.

Sen ska ju båda huset förses med ytterbelysning i syfte att förhindra inbrott också.

Inga kommentarer: