Är bara tvungen att spy lite galla!
Teliabutiken i Växjö är med största sannolikhet sämsta i världen på kundservice! Jag var inne för ca en månad sedan och beställde en massa nya abonemang på tv, internet och telefoni. i förra veckan fick jag ett brev om att vårt abonemang komemr flyttas. Alltid ngt tänkte jag, även om datumet givetvis var fel. Jag började bli lite smyg då jag inte hade fått ngn skriflig bekräftelse på min beställning?
Att få skrifliga bekräftelser på saker jag beställer är en yrkesskada som inköpare. så jag började att försöka få tag i dem i butiken. Ingen som svarar...
Provar lite ett par dagar senare.. ingen som svara nu heller.. bara blir kopplad runt och runt igen i deras automatsvarare.
Provar då att ringa kundtjänst på Telia. Får i alla fall tag i en människa att prata med. Denne ändrar iaf mitt flyttdatum Ok, en grej rätt iaf!
Provar igen och igen men ingen att få tag i butiken. Ringer kundtjänst IGEN! och får då veta att min beställnig tydligen inte gick att genomföra eftersom jag vile flytta telefonen! Och det får jag veta först då jag FRÅGAR efter infon!
Finns inte ens en mailadress till butiken och ingen som svara nu heller.. I morgon ska jag in till stan och då jäklar ska de få veta ett och annat!
så ett stort varnande finger för Telia butiken i VÄxjö!!
8 kommentarer:
Helt rätt U.R.
Bara på dem. Många butiker är så rackarns snabba med att sälja sälja sälja men vill sen inte ta i sin egna deal med tång.
Förresten. Jag hoppas på en kort rapport från morgondagen. ;)
Jorå, har lovat en polare att nog filma det hela. :) Iofs, det gäller att hamna hos rätt person också. Att gorma och bli arg på nägon vars enda skuld är att råka jobba där är inte rätt. BÄttre att då ta ut det hela på den som är ansvarig.
Jag ger inte Teliabutiken i växjö många poäng. När jag köpte min Iphone fick jag ordnat så jag kunde börja surfa på den direkt (i väntan på att mitt nummer skulle flyttas och fixas).
Det visade sig en månad senare att klåparen till försäljare lyckats skicka in dubbla abonnemang, så jag fick dubbla räkningar.
Magnus: Jo, det ska bli en intressant tilldragelse i em.. :)Ska fn se till att de får betala mig då jag nu var tvungen att köra in till dem!
Hej!
Jag får börja med att be om ursäkt att det blivit fel i din beställning i butiken och att du inte har lyckats komma i kontakt med dem.
Personalen i Teliabutikerna försöker alltid att svara i telefon om de inte står mitt i ett samtal med en annan kund. Tyvärr blir det då ibland så att ingen svarar i telefon. Vi är medvetna om problemet och vi håller på att införa en bättre svarsservice i butikerna, men det har ännu inte kommit till Växjö.
Vi har ingen direkt e-postadress till våra enskilda Teliabutiker. Om du vill kontakta oss via e-post kan du istället göra det via www.telia.se/kontakt.
Ditt inlägg har vidarebefordrats till berörda chefer för Teliabutiken i Växjö.
Du får du gärna kontakta mig på karin.nordlund(at)teliasonera.com om du vill ha svar på några frågor eller vill framföra ytterligare någon synpunkt då våra kunders synpunkter är viktiga för oss.
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer
Karin: Trevligt och intressant att kände dig manad att förklarar Telias brister.
Du kommer snart ha ett mail från mig.
Jag hann tyvärr inte med att besöka butiken idag, men jag får väl räkna med att man faktiskt vill visa en viss servicegrad, även i sina butiker och helt enkelt genomför den beställning de har fått?
Lämna gärna dina kontaktuppgifter i mailet också så att jag eller en person från butiken kan ta kontakt med dig. Självklart ska man kunna räkna med en viss servicegrad från oss. Vi vill precis som våra kunder att beställningar ska genomföras. Dessvärre blir det missar från vår sida ibland. När så sker är det viktigt att vi ser till att rätta till dem så fort som möjligt.
Jag har även fått veta att det går att maila till butiken i Växjö. Deras mailadress är telia-butik-vaxjo@teliasonera.com. Jag får be om ursäkt att jag gav fel uppgift om det i min tidigare kommentar.
Skicka en kommentar