2010-04-12

Ännu en helg försvunnen... Ny skjutträning!

Ok, rubriken låter nog mer negativ än vad den borde vara.. :)

Har hunnit med en hel del i helgen faktiskt. Som vanligt, inte riktigt det jag hade tänkt, men ändå! Lördagen gick till lite allmänt småpyssel hemma. alla var lite lagom sega och trötta, så det blev en stillsam dag hemma.

På lördag eftermiddag kom jag och sonen fram till att vi borde nog ha ett luftgevär och träna med! Så då körde jag helt sonika till Jula och hittade en lagom billig variant, men lagom billigt kikarsikte, kulor, tavlor och kulfång. Sen var det hem och ner i källaren. Vi kom fram till att om vi sätter igen fönstret på den för tillfället icke fungerade källardörren, så kan vi stå vid värmepumpen så blir det ganska precis 10m! Sedan turades vi om att skjuta. Nu är det ju svårt att hålla i geväret för en 6 åring, men vi fixade till en skjutbänk, så kunde även han skjuta lite!

För egen del så måste jag säga att det var ju ruskgit kul att skjuta! Och enkelt! Så nu får tavlan o kulfånget vara kvar så det blir enkelt att skjuta då man vill. Så när jag ändå ska ner och ut med hunden, sätta igång en maskin tvätt, etc, så stannar jag till och skjuter 10-15 skott på tavlan.

All träning är ju bra träning! Just nu så kör jag instinktitvt skytte. Dvs laddar och fixerar tavlan med blicken och sedan upp och pang, utan att sikta längre stund. Och det behövs inte många gånger förän faktiskt träffbilderna kryper ihop allt tätare!

Våra fågelholkar gick åt fanders då jag inte kunde få hem virke då kärran inte ville vara med. Får ta det nästa gång min far är ner med bil och släp! :)

1 kommentar:

XJAKT sa...

Det är alltid kul att skjuta luftgevär...Kanske dags att ta fram det....