2010-04-28

Shopping tips, skinnbyxor och foderspridare!

Idag har jag shoppat loss! Eller mjae. mer handlat i ren snålhet.. :)

Började med att beställa ett bar nya skinnbyxor. Har kört med skinnbyxor de senaste 10 åren och som hundförare anser jag det vara ganska oslagbart! Ruskigt sköna att gå i och håller hur länge som helst. Mina nuvarande är från Timmervik och jag har bara goda omdömen för dessa.


Förvisso blev jag kniav av en stockholmare då vi flådde en älg så det är en reva över knät, men det är ruskgit sköna.



Då jag i sann småländsk anda brukar kika runt på div jaktliga siter där det står UTFÖRSÄLJNING eller REA, så ramlade jag på ITABs outlet!



Så helt sonika så beställde jag mig ett par nya skinnbyxor, bara så där rakt av.




Det är ganska små summor som jag själv lägge rpå jaktkläder numera. Jag har ju allt, känns det som. Men ibland så får ju även en smålänning gräva lite i börsen.. men bara då det är billigt! ;)



Sedan har jag ju utökat antalet foderspridare också och då beställt dem från Racerback. Finns ju en myriad med andra som hålelr på med sådant, men dethar, änså länge, funkat och hyggligt snabba leveranser.



Jag har provat ett antal olika och kommit fram till att den mest prisvärda och funktionsdugliga är Moultiers 6V spridare, med digital timer och utan några konstigheter.





En grej med just Racerback är att de tydligen har någon form av prisgaranti på spridare också. Ska bara vara att dra ett mail om var man hittat den billigare och ange priset, så ska de matcha det priset. Snål som jag är så gjorde jag ju det, men ännu ingen respons iaf? Vi får väl se..

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sådan spridare som är på bilden har jag haft snart ett år, två st och de fungerar klanderfritt. Lätta att ställa in och drar knappt nån ström.Lycka till med jakten

Anders sa...

Två av mina favorit butiker :) och spridaren är kanon bra har också dom.

klaus sa...

Skinnbyxorna är helsköna, har haft mina i två år nu men de har sina svagheter i fickor och sömmar.
Spridarna har jag kört i två år drygt och de är helt klanderfria förutom att de saknar fågelskydd och någon av dem är svår att ställa in, trög i knapparna