2010-04-22

Vakkoja, modell liten. :)

I dag kom jag över två stora lådor. :) Det är gjorda i gjutplywood, och har måtten H: 265, B: 105 L: 105. De har ett lock som är hela ena långsidan. Sedan fick jag med, av någon anleding, ett par kvadrat med 10mm plexiglas också. :)


En av dessa ska nog bli en permanent vakkoja vid ngn åtel. Den andra har jag lite planer på att göra till en enkel flyttbar variant som ska kunna placeras ut med traktor där det så behövs. Får se vad Erik har för uppslag och ideér? :)
En annan sak slog mig idag då det gäller min blogg. Eller rättare sagt ett par saker..
Vad då MAT? Det är numera lite för sällan någon mat i denna bloggen längre. Men det är av en anledning, jag hinenr itne skriva så mycket jag vill och tar med det mest vesäntliga, dvs jaktoch viltvårdsrelaterade ämnen. Och byta namn på bloggen känns så roddigt. :/
Då jag läste lite bakåt så slog det mig också att jag mest verkar, planera, bygga och mata vilda djur, men alltför sällan några jakter eller skjutna djur i bloggen?!
Men jag kan trösta er med att jag jagar en hel del och även skjuter en hel del också. MEN att publicera bilder på skjutna djur och berätta att ett rådjur dog är väl inte riktigt min tanke alla gånger. Det sker en gång ibland, men långt ifrån alla gånger. De gånger jag skriver om det hela så är det nog mer om något speciellt hänt, och de speciella gångerna är ju ganska ofta inget skjuts ändå. :)
Nästa projekt nu är en vakkoja modell större, dvs 2x2 meter.. Minst! ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Trevlig blogg!
Var får man tag i dessa lådor?
mvh/Jan
jan.sjoestedt@bredband.net