2010-12-03

Bannade snöelände!

Jo, nu får det vara nog med snö! Det trillar ju ner ett par cm varje natt numera! Är ju kanonbra, men till en viss gräns.

Ska visst jagas älg på lördag. Men jag hoppas innerligt de ställer in det hela! Det är inte nyttigt för varken hundar eller älgar att kuta runt i snön just nu. Möjligen man kunde jagat lite hare, men då är ju isen så jäkla lurig! Kom ju snö innan de frös till ordentligt. Det är väl en tidsfråga innan LST utlyser hundförbud. Tur man har ett par tre län till där man kan jaga. :)

Så som det ser ut nu så blir det nog att kanske locka lite räv på lördag och en tur på skidorna och se om det finns ngt liv kvar i skogen. :/

Jag tycker det märks på de flesta att det är behov av lite ledighet och vila. Barnen hemma är trötta och griniga för minsta lilla och jag är precis likadan.. Kan iofs ha göra med att jag undanhållit mig från nikotin i snart en månad nu, men ändå.. :)

För väl se om jag får något ledigt i mellan dagarna. Min planeringshorisont på jobbet ligger framåt mars/april just nu med ett affärsystembyte den första februari 2011 som en arbetstopp som heter duga!

Men det är ju bara världsliga ting.. ;)

Inga kommentarer: