2010-12-06

Helgens bravader

Så var ännu en helg lagd till handlingarna . Och en helg, under jaktsäsong, där jag inte har jagat. :/

Snön sätter stopp för sådana aktiviteter. En hel del lössnö så det går inte ens att locka in några rävar.
Lördagen ägnade jag mig åt att mata de stackars uteliggardjuren. Tack vare min vapedragare Erik och hans traktor, och i viss mån även jag, så lyckades vi iaf få ut tre ensilagebalar åt rådjuren och hararna. Och redan i går hade de i alla fall rådjuren hittat de två jag har på mitt. :)

Tog även en sväng på mina nyinförskaffade snöskor:
Kan tala om att de är ruskigt bra i den här bannade lös snönm, som för övrigt öka på med en dryg dm sen i lördags. Tog mig runt förhållandevis smidigt med dem faktiskt och vesäntligt enklare än utan dem. Kom iaf i håll på tre älgar, var av en skjutbar kalv, men då det inte var älgjakt den dagen fick bara lyfta på hatten för dem. :)

Inga kommentarer: