2008-08-12

Ett sätt att bli livrädd..

Dottern höll på att ge mig in hjärtinfarkt härom dagen. Vi satt och åt som vanligt, piza, om jag inte minns fel. Dottern kvittrade och pratade som vanligt, men belv plötsligt tyst. Det syntes på henne att hon satt något i halsen. Snacka om panik! Turligen så har jag ju tillbringat ett antal timmar på akuten, med sonen och hans astma, och studerat planschen med hur man löser sådant. Så på någon tiondels sekund, så var jag uppe och vänder henne upp och ner och skakar liet lätt och lite snabbt som den fastnade ramlar pizzabiten ut.

Gick väldigt snabbt så då hann man inte bli rädd. Men det var läskigt!!
Och dottern var helt oberörd ovh sa inget, grät inte eller något annat utan bara fortsatte äta. Numera så tjatar jag nog lite väl mycket om att hon ska tugga ordentligt.Men hon har ju kommit på at man ska låtsas sätta i halsen nu, på rent jävulskap! :)

Inga kommentarer: