2008-08-14

Tredagars i Roslagen

Oki.. fortsätter med att redovisa mina trailers..

Jag var på en tredags tur hos Herr och Fru Hipshot i Rimbo. Blev lite halvsnabbt bestämt med en gemensam, eller iaf numera gemensam bekant på Jaktsnack, Herr Skurebo. Som jag nog visste vem han var, men bara till namnet. Visade sig vara en riktigt sympatisk prick som jag nog har en hel del gemensamt med!

Tanke var att mula fågel i drivor samt snacka skit, äta mat och dricka stark saft.

Första dagen var tanken att skjuta kråkor för uv på en av stockholms tippar. Intetionerna var goda, men resultatet magert. Innan vi satte upp uv etc, så gjorde vi en "hit-and-run" i ett jättemagsin med matavfall.. där var det råttor.. stora som en taxvalp(nästan) var skitkul att mla råtta med hagelpang! :D Blev vä 10-15 var iaf..

Sen väntade vi på kraxarna.. gick väl inget vidare. Två trutar stupade där iaf.. Sen flyttade vi runt i tippen och slutade väl på 8-10 fågel iaf. Hippen var inte helt nöjd...

Dag två spöregnade det så vi skippade jagade på dagen, men på kvällen smet vi iväg och sköt duva med Cyklonen och lampa. Även om mitt skytte var så där, så dog det iaf ett 10-12 duvor. Sista morgonen var det upp kvart i tre och iväg till Blidö för kråkjakt igen.

Det kom faktiskt en del och de tre jag sköt på dig iaf. Även om då Hippen filmade fick jag skjuta två skott. KAN inte träffa då jag blir filmad.. :/

Och tokiga som vi var så drog vi sen hem direkt. Lagom smart, men då vi båda i bile, enligt Hippen lider av oral inkontinens så blev det ingen tråkig resa. Kikade även in en sväng på Hultersta, på vägen hem. Saknar den marken...

Sammtaget ett klen jaktligt resultat, men socialt en fullträff. Alltid kul att komma til Rimbo och hoppas på ett besök med wachtlarna till hösten.

Komemr nog lite bilder senare.. har nog några i kamerna..

Inga kommentarer: