2008-11-12

Bottenlistan

Snodde ett koncept från den blogg! Kul initiativ!

Mina tre sämsta vapenköp genom tiderna:

Tredje sämst
Winchester 1300 Turkey. En hagelpump som jag hade tänkt att ha som lite slit och släng. fick aldrig ens en chans då jag ändå använder automaten. Hade nog den ute två gånger på ett år..

Näst sämst
Husqvarna 300 Prestige. En av mina första hagelbössor. Det enda som var bra med den var en snygg kolv, men resten var rena skiten. Iofs.. jag kunde nog träffa en del med den, men den glappade som fn efter knappa 1000 skott.

Sämst genom tiderna
Fias Sabatti, hagelbock. Något av det sämsta genom tiderna. Glappade nästan direkt, choker som inte riktigt passade, trots de kom med bössa vid leverans. Blånering som lossnade. Lackad kolv där lacken inte vill sitta kvar. Var för övrigt min första, egna hagelbössa. Hade kvar den för länge.. Tyvärr...

1 kommentar:

XJAKT sa...

Kul!
Skall vi hitta på flera bottenlistor?
Kanske sämsta jaktprylen?