2008-11-03

Provhelg och snö..

Och då jag som sagt tydligen har för vana att glömma min kamera blir det inga bilder från denna helgen heller.. :(

Bara för den skull så hade jag ett par riktigt bra bilder på gång.. Dina jagade ut lite älgar och ställde dem 50-60m i från mig på ett hygge.. Bara det hade varit en bra film!

Sen hade hon ett älgdrev till på ko och kalv. Även ett rådjursdrev ovan på det.. Samt att det nu var första skaren och tassarna blev inte snygga.. Tyvärr. Får vila till helgen nu.

Provledare på jaktprov i söndags. Gick väl ganska bra för de som deltog. Hade två hundar i min grupp tyvärr så hade en av dem troligen ngn fästigsjukdom och var seg som fn. Av fem hundar gick fyra till pris iaf. Bäst var en hund som saknade ett poäng på skogsmomentet för ett första pris. Synd!

Till helgen blir det jatk i ett par dagar med kusinerna.

Inga kommentarer: