2008-11-01

Rabbis

Givetvis glömde jag min kamera i går, så jag har tyvärr inga bilder.

Var en trevlig tillställning, även om det, som vanlgit i skåne, regnade från sidan mest hela tiden.
Det var en ny upplevelse att jaga kanin med iller. Det var igen jätte fart på kaninerna, men vi sköt 8 i alla fall. Vi hade även med tre illervalpar som itne var så där jätte samarbetsvilliga utan en del tid gick åt att medels kanin, meta iller. Något som jag verkar vara rätt bra på.

Jag fick skjuta min första kanin i alla fall. Jag hade väl tre som var i håll. Den första släpte jag då min pass grannen redan börjat skjuta på den. Den andra kaninen han min passgranne inte med förän den gjorde en kullerbytta med hälsning från småland. Tredje kaninen så sköt jag och polaren som bjöd in mig, så gott som samtidigt.

Här är det kallt som fn idag. -7, är väl ingen fara, men man är ju itne van ännu! Ska pyssla lite här hemma och sen fara ut med Dina och släppa henne hemma hos min far. Blir nog där i natt då jag sparar en timmes sömn för söndagens jaktprov. Är ett pyssel att vara provledare och få ihop alla kaniner, ankor och kråkor. Men nu har jag gott om kaniner iaf. :)

Inga kommentarer: