2008-09-03

En liten skogstur

Jag kom ju ut i skogen i går iaf. Två åkrar som jag ska bevaka. Tyvärr så hade jag vinden helt fel för att sitta där jag ville. Det syntes tydligt att både grisar, älgar och grävlingar hade varit och trampat.

Men tro itne de dök upp då jag var där! När det mörknade rejält så hörde jag et par knäpp från storskogen bakom mig. ...sen ett par knäpp till.. Aha, grävling tänkte jag, för det var inga stora ljud.

Snacka om överaskad då en rejält älg kliver ut på vägen. Nyfejade, ljusa skovlar och jag räknade till minst 7 taggar på ena sidan, så minst en udda 14-taggare. Hade honom inne på 20-25 m och hade det bara varit en dryg månad senare så hade det absolut sagt pang!

Så nu är jag ännu mer älgjaktsugen!! Men snart bara en vecka kvar tills jag åker..

Ja just det.. fått hem Klas GPS som jag ska prova lite där uppe. så nu får vi se om jag får in alla kartor jag vill...

Inga kommentarer: