2008-09-02

Lite av det mesta...

Ok, Bosjökloster var varmare och mer folk än vanligt. Det förtar lite av stämningen. Och sen att sonen blev skitsur och ledsen gör ju inte saken enklare. Skälet till att han blev sur var att vi inte köpte en hund. Han ville ha en liten hund som sin egen. Valet föll på en liten TJT. Jag fick till och med ringa hem till frun så han själv fikc frågan och försäkra sig om att det faktisktinte var ok att köpa en hund. vi får väl se när han faktisk tfår igenom sitt hundköp.. :)

Det slutade iaf med att jag köpte ett par rävlockpipor samt ett par jaktbyxor till sonen.

Är ju på jobbet igen nu iaf. Som vanligt skrikfullt när man inte varit på plats. Men jag är ju bara här i två veckor till, och sen älgjakt i en vecka. Ser väldigt mycekt fram emot den veckan!!

Ska ju låna Klas GPS och se om jag kan få in lite kartor på den. Ska bli intressant att se om det är ngt att ha. Troligen blir det nog bar gammeltiken som ska med upp och jaga älg.

Fick ett erbjudande om att gå hundförare på 6 större jakter i skåne. Skulle nog vara skoj, men med mina odjur så är det för små såtar för dem. De söker ju fn ut i två av deras såtar i taget!

Ikväll blir det nog en sväng hem till min fars marker. Har en åker med rågvete som både grisar, älgar och grävlingar verkar gilla. Far min var där i går och såg en hel del rådjur, ngn räv och även en älg, men inget han kom åt att skjuta. Får se om jag har bättre tur. Min kära fru har lovat att ta barnen i kväll! Hon är bäst.

Inga kommentarer: