2009-04-04

Åtellampa hemma!

då har jag äntligen fått hem den långväga lampan med tre LED strålkastare och solcell. Är numera provmonterad på hundhuset för laddning. :)

Jag har idag även gjort klar en kråkfälla, modell "Kråkbåset". Kanonbra ritningar här och exakta specifikationer hur man ska göra. Bilder på mitt kråkbås kommer. Håller även på att göra ett par stycken till, samt även mailat ritningen till min "AnkKompanjon", Erik, så även han kan börja tillverka. Tanken är att vi kanske får ihop 6-7 st och få ut dem redan nu för att åtla in dem tills våra ankor ska ut.

Bilder på fällan kommer!

Nästa helg ska jag till mina föräldrar med sonen och ut med 3 saltstenar, göra om två spridare samt upp med lampor på de två åtlarna. Och troligen ut med ett par av kråkfällorna, om jag får plats med dem i bilen. Blir nog att låna jobbets buss till den helgen! :)

Jag slåss även med två kajor här hemma. De har gett sig fn på att bygga bo i en av skorstenarna. Trots galler så vet jag inte riktigt hur de ska lyckas. Nu har jag bestämt mig att bly är nog det enda långsiktiga. Har skjutit ett par här hemma de senaste åren, men de komemr tillbaka..

Nu är det matdags!

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: