2009-04-09

Dags att börja göra nytta..

Ok, nu är inte bara planer som gäller! Nu så ska jag även handgripligen börja med mina viltvårsplaner.

Idag så kommer min far ner och hämtar en massa saker jag ska ha med till skogen, av det enkla skälet att jag ska ha hela bilen full med barn och hundar och det gör att jag inte kan få med mig allt. Om allt går som jag har tänkt så ska jag redan i eftermiddag ut och göra i ordning tre åtelplatser för grisarna. En helt ny och två som ska fixas till.

Alla tre kommer förses med åtelbelysning som ävenska fungera som långtidstest av dessa.
Kommer även sätta upp en saltsten på varje åtelplats. Det jag inte hinner med idag får jag göra klart i morgon.

Jag har även med mig fyra kråkfällor, som jag hoppas ska kunna torka till ltie mer så jag kan ola dem, så de överlever ngt år till. Eller skiter jag i det och monterar ut dem i morgon. Alltså inte gillrade ännu, utan öppna och med en del mat ute för att dra dit lite kraxare av olika slag.

Tanken är att om jag hinner ska jag även se över en gammal odlad mosse om det kanske går att sätta salix sticklingar där.

Men nu en stunds jobb till och sne går dagen i fullt kör, med utvecklingssamtal på dagis, packa alla saker, glömma hälften och få¨köra hem och hämta osv osv.. :)

Foton på åtlar osv kommer! :)

Glömde ju!

GLAD PÅSK! :D

Inga kommentarer: