2009-04-06

Kaj Kriget

Japp, jag har tagit ledningen i kaj kriget. En kaja fick bita i gräset i går efter en hel del smygande.

Det slutade med att jag tog med mig bössan och ställde den ute, medans jag tvättade bilen. Det kunde de inte lista ut iaf!

Tillbaka på jobbet igen, fortfrande med sjuka barn hemma.. :( Hoppas innerligt dottern är feberfri idag så hon kan vara på dagis i morgon!

Ska för övrigt leta foder till grisar, ankor och övriga klövdjur. Ska se om ajg inte kan ta en eller två storsäckar och ställa hos min far. Har också en ny viltvårds tanke. Ska prova på och plantera lite salixsticklingar på en gammal odlad mosse, och se om det funkar.

Ska även ta ett snack med markägaren på en av markerna hemma, med anledning av att det går en gammal kraftledning genom marken. Denna togs ner förra året, och min tanke var att kolla om de kunde låta den lilla markbiten vara kvar för att kunna toppröja och ge lite mer foder till älgarna.

Får se vad de säger.. :)

Nähä.. jobb dags igen!

Ja just det.. jag har roddat om lite i bloggen, så får vi se om det funkar. :)

Inga kommentarer: