2009-04-23

Så där ja..

Jaha.. då har man signerat för ett livstidskontrakt som fastighetsskötare åt banken..

Eller som min hustru föredrar att kalla det hela; Vi har köpt hus..
Det är en väldigt läskig känsla att inse att man gjort av med några miljoner...

Så nu ska jag bli stadsbo. Inte mitt första hands val, men då vi bara hyrt huset vi bor i idag och vår hyresvärd inte vill sälja, så får man göra ngt annat. Även om jag hellre hade bott ute iskogen, så kan jag se fördelarna för fru och barn, med att bo i stan. Både med tid och bensinpengar då man bor i skogen.

Det tyngst vägande skälet är nog att barnen blir orättvist isolerade här. Sonen har en dryg halvmil till närmaste jämnårig och det känns inte helt shysst. Och det har ju även betytt att vi hade haft minst en bil som ständigt aggerat färdtjänst åt någon av barnen.

Å andra sidan.. ska man någon gång låna pengar och köpar hus så är det nog nu, med tanke på ränta och ökning av huspriser.

Så.. Hov, here I com! :)

2 kommentarer:

Magnus sa...

Ja grattis får man väl säga.

Vill oxå passa på att be dig ändra länken till vår blogg, den är numera enbart sannahult.se

U.R sa...

Tackar för gratulationerna..

Och bloggadressen är ändrad. :)