2008-07-19

Fiskafänge...

I går var jag och sonen och fiskade och sen sov över hos RE. Det var en väldigt stolt lite grabb som konstaterade han faktiskt var den som fick flest fiskar! En trevlig kväll med helgrillade kyckling, några öl och sen liten pojk som fick vara uppe tills han somnade. :)

Sen var det tillbaka hem idag, förbi mina föräldrar och hämta lillfröken. Är hemma nu och hustrun har lite vänninor hemma och ser på ngn kärringfilm. G är också vaken och har ätit godis och är speedad som fn! Får se när han somnar. Jag ser på en dokumentär, K-special om Kerstin Ekman. Kanske inte det mest vanliga att göra en lördagskväll. Men hon är en ganska intressant människa och en riktigt bra författare men en ganska nykter och oromantisk syn på landsbygden och dess människor. Får läsa mer av henne.

Jag hade tänkt att jaga lite gris i kväll. Har haft en hel del besök på åtlarna. Åkrarna verkar få vara i fred just nu i alla fall. Planen att mula den mellan åkern och åteln får vara ett tag till. Har ingen tid att bygga ngt nu.

Var ute och satte upp ett torn i går också. Iofs ett pass som mest lämpar sig till älgjakten, men ändå. Ska beställa ett torn till som jag ska isolera till vaktorn här hemma. Grabben tar ju bara 200.-! Ska bara ge mått på en modell större plattform.

Nähä.. ska se om jag får G att somna nu. Vet ju iofs att det är jag som får ta när alla barn vaknar i morgon. Rättvis eller bara praktiskt? Njae.. funkar ju bäst.

Inga kommentarer: