2008-07-29

Tornet helt klart!

Nu är i alla fall vaktornet helt klart. Utvändigt i alla fall. Möjligen jag ska stryka det med olja en gång till. Om jag orkar och har tid. Nu ska jag bara få till inredningen också. Golvet är nu klätt med syntetgräsmatt, sånt en del har på balkonger etc. Blev rätt bra faktiskt. Den halva där jag sitter är ljuddämpad med sånt som man har i gamla liggunderlag. Men jag funderar på att klä in resten av insidan med mer gräsmatta.

Jag har nu även lagt granris på taket. Dels sudda det ut en del konturer och dels så smattrar det inte som fn när det regnar samt fördelar vikten lite mer om det mot förmodan skulle komma nö någon gång i framtiden.

Tornet fick ju ett litet test i går då vi hade halv storm! Det kom ett par riktiga stormbyar och mulnade ihop som fn och åskade och hade sig. Men det stod kvar iaf. :) Får bli lite foton när hustrun är hemma med kamerna igen.. :)

Inga kommentarer: