2008-07-15

Motigt just nu..

Ok, grisjakten går hyggligt, men i övrigt är det jäkligt motigt just nu.
Den andra datorn dog härom dagen. Är säkert inget direkt allvarligt, men går inte komma ut på nätet öht. Lite störigt då jag avänder den för betalning av räkningar etc.
Min förbannade bil strular! Då jag av tradition är ganska elak mot mina bilar, så har jag ju ett fordon som ska klara två saker: Ta mig till och från jobbet samt kunna vara belamrat med hundprylar, jaktkläder etc. Nu verkar det mesta dött i min bil. Hastighetsmätare och trippmätare är döda, den verkar itne ladda fullt ut, fjädringen fram måste bytas och så tror jag det läcker bensin ngn stans.
Sen har jag fåt en knäck i nacken igen. Ont så förbannat senaste dagarna och inga bra droger att tillgå som kan döva smärtan. Bara härda ut.

Just de, gräsklipparen har också pajat.

Men det går ju lösa:
Bilen lämnas nästa vecka på verkstaden. Lägger en lapp och lämnar nycketl. Och ber dem ringa då de passerar 5000.- .
Skaffat ny inlogg för banken och lägger över det på den andra datorn.
Monterar ner staget på gräsklipparen och svetsar nog det i kväll.

Men nacken får jag väl överleva på ngt vis.

Läste GW-bloggen och det verkar som den gode Leif redan tröttnat på att blogga. Synd tycker jag! Kunde blivit intressant läsning..

Inga kommentarer: