2008-07-09

Slut på friden..

Sen i fredags har jag ju varit gräsänkling, med fritt från både barn och fru. Men nu är barnen hemma igen och då är det allt annat än stilla. Dagen har gått åt att först plocka ihop alla deras prylar från deras dagar hos mormor och morfar. Sen fick jag ta med båda två och sticka och handla. Att ta med dessa två på Citygross är ett ävetyr i sig, långt vida mer nervpåfrestande än ett eftersök på vildsvin nattetid.

Med lite mutor om glass om storebror tog hand om lillasyster, så avlöpte det hela mer än lovligt smidigt. Nu är vi iaf hemma och jag har fixat ihop en del saker som ska med till mina föräldrar i morgon, medans barnen leker rally i hustruns bil. Dock ej utan att den är igång. :)

Ska ju ha mina föräldrar att ta hand om barnen medans jag fixar till en åtel och två foderplatser för grisarna i morgon. Den ena foderplatsen är långt inne i en plantering med 20-25 årig gran som är på ungefär 25 hektar. Ingen annan utfodring inärheten borde kunna ge goda förutsättnignar för hundjakten till hösten! :)

Den andra foderplatsen blir också en bra bit in i skogen, där jordbruksarrendator gnällt över grisarna. Även om det bara är några kvadratmeter som är bökat, så är det ju så gnället börjar. Lika bra att ta det på allvar med en gång.

Möjligen blir det att börja på ett torn vid en åtel också. Det är mer för att min käre far ska ha något att göra på nätterna när alla grannarna är ute och vakar så han inte blir avundsjuk. :) Men det får nog vara ganska lyxigt, för han är ovanligt bekväm av sig.

Nähä, nu har barnen hittat tutan och om jag ska ha någon hörsel kvar så är det lika bra att muta dem med grillad korv och bröd till kvällsmat.

Inga kommentarer: