2008-10-22

Det knallar på..

Så nu är det vardag igen.. En saknad finns ju kvar. Sonen hemma har bestämt att Sally nu är en hundängel och att hon får jaga hur mycekt hon vill. Det låter som en rätt bra slutsats.

Nu jobbar jag och försöker komma igen med allt jag skulle ha hunnit med då jag jagade älg.
Helgen blir att jaga gris och älgkalv hso en kompis lite norr över. Har även tagit med en hundförare till, då jag inte riktigt tycker det räcker med en hund.

Har även en inbokad älgjaktsdag. Eller jag ska iaf vara eftersöksjägare i beredskap. De ska jaga älg på dagis. Och varje år så brukar de få göra eftersök. I år ska tydligen sonen få ringa till mig så jag kan få leta upp deras älg. Det är faktiskt ett av de eftersök jag ärligt kan säga att jag ser fram emot.

Styr även en del med ett jaktprov som jag är provledare för. Är alltid en massa pyssel som ska roddas ihop. Göra helt klart med markägaren, fixa apporteringsvil osv. Men det går ju numera på rutin..

Ska se om jag inte snart får tid att lägga in lite bilder på kalven jag sköt samt en liten film.

Inga kommentarer: