2008-10-14

Lite om gårdagen..

Ok, idag sitter jag och jobbar. Eller borde iaf jobba, men ägnar mig mer åt att vai telefon och dator ha koll på hur det går för alla med älgjakten.

RE, sköt som sagt en kalv men de hade visst haft en till påskjute efter det och haft lite strul, men det hade löst sig till slut.

Grannlaget där jag var i går sköt en udda tiotaggare i går! Verkar finnas en fler och fler tjurar som överlevt något år längre iaf. Och även slaktvikterna verkar vara ganska rejäla. Har hört flera som haft slaktvikter på tjurar runt 200-300kg, vilket inte är så illa här nere och efter brunsten.

Lasse hade tydligen blivit inkallad på ett eftersök nu. En kille som har ett kalvområde mitt inne i deras, som skjutit på en kalv i går em, och ringer först idag! Iofs.. varit ganska hygglift väder i natt, så även om hunden är relativt oerfaren så bör den nog kunna ta spåret. Fanns iaf blod vad jag förstod.

I laget där jag ska jaga resten av vecka så sköts inget i går. Men de är ju bara några som sitter och passar nu på dagarna. De får bara skjuta kalv och tjur över 12taggar. Och de finns! :)

Får återkomma om jag hör något mer.. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ni inte skrömma ner lite älg till oss?

U.R sa...

Hehe.. jag ska se vad vi får över. ;)