2008-10-12

Gårdagen

Jag kom ut i skogen till slut iaf. Sen om sider..

Satte mig och provade att lcoak räv, för första gången på länge. Var inget vidare väder kanske, men turligt nog fick jag iaf fram en ungräv vad jag kunde se. Tyvärr så blev jag lite överaskad och hann inte med... 150 m på löpande räv på ett hygge gav lite för taskig odds att träffa. :)

Hade ju tänkt mula ankor sen..Men såg att jag hade tagit fel ammo. Bara skeet i lådan! :D så jag la ner det hela och valde att sitta och mest studera hur de flög. Vet nog ganska bra var man ska sitta med den vinden som var i går. Sen är frågan om man kommer över dit jag vill sitta.. :/

Var minst ett hundra tal som surrade runt.. Kunde mula ett gäng.. med rätt ammot och rätt framförhållning. :)


En annan kul grej! Polaren, RE, sköt första rådjuret för sin lilla tax i går. hon är ett halvår ungeför och drev i tio minuter ungefär innan han sköt enlite bock för henne sånt är kul!

Hm.. kanske man skulle ge sig ut och vaka en runda i kväll om det klarnar.. :) I morgon blir det en liten sittning på den lilla marken jag har en kalv som ska skjutas.. Får se hur det blir..

Inga kommentarer: