2008-10-26

Regn och åter regn..

Söndagen blev en blöt tillställning. Blev medbjuden av en "wachtelkollega" till en mark ett par kilometer hemifrån. Trevliga marker, bra folk och bra fart i såtarna. Det enda negativa var väl att grisarna inte riktigt gick som det var tänkt. Dina var fortfarande stel och halvhalt och fick stå över.

Första såten var ganska händelserik, om inte annat hundskall mest hela tiden. Det hetaste jag hade var en bock som snodde över ett hygge, men det var drygt 150 m och en del buskar så den fick gå.

Hundarna hade gris som bet sig fast i Gudrunbröten. (som ligger kvar då länstyrelsen beslutat att i detta natureservatet här ska vara yngelfarm för barkborrar!) Ett par grisar gick ut och slutligen så trillade iaf en lagom matgris hos min passgranne.

Andra såten var också en del gris. Jag hade en ensam svart gris som passerade mig över en väg på 100m, men dels var det i förbjuden skjutriktning och dels så var det ett skutt över vägen.
En annan passskytt bommade på en kulting.

En trevlig dag, men en hel del vilt, men lite otur med avsluten. Samt en hel del intressanta disskusioner om vad en bra hund egentligen är. Vi kom väl i princip fram till att nog ingen av oss egentligen hade några bra hundar, även om jag tror att de hundar vi hade idag presterade en bra bit över medel.

Inga kommentarer: