2008-10-05

Helgens bravader...

Japp, två jaktdagar till historien. Men inte för att minnas dem..

Lördagen var det bara min far och jag. Tog det väldigt stilla och körde lilltiken i två små såtar och lät faktiskt den gamla damen få gå med lös en sväng. En hare var allt vi fick igång. Iofs.. det var såtar där det antingen är en hel hoper rådjur eller inget alls. Och är det något inne så smäller det. :)

Eftermiddagen ägnades åt en sväng på älgbanan. Två serier iaf. 33 och 36, får vara ganska nöjd med det. Den träningen har inte blivit vad den borde. Sen var jag och hjälpte min fars granne med hans foderspridare lite, så hamnade jag på plus där också.

Kvällen så var tanken att mula en räv. Så blev det inte, men däremot en stor vildkatt som jag har jagat i flera år utan att komma åt, men igår tog hans saga all. Riktigt tovig förutom där det var skabb.. Men nu så slapp den lida av det iaf.

Söndagen så var tanken att jaga rådjur. RW, RE, Lasse och underteckand. Var ngt av det värsta vädret på länge.. Halvstorm och ösregn. Precis hela dagen!! Var inte kul för varken hundar eller skyttar. Fanns ingen vittring för hundarna att gå på. De drev som vi hade var på rådjur som var stötta. Dagen avslutades med att Lasse bommade på ett rådjur, där gammeltiken fick spårar ett 3-400m för at konstatera att det var en ganska tydlig klarbom. Lilltiken skötte sig hygglift, förutom att hon i början av säsongen är rätt glappkäftad. VAr ett himla galande då vi körde igenom vassbältet i sökandet på grisar..

Men nu är jag hemma, duschat varmt och är rätt nöjd ändå.. av någon konstig anledning. :)

Inga kommentarer: