2008-10-07

Pass upp!

Verkar som älgbrunsten sätter fart på alla kreatur..

http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/manga-viltolyckor-i-lanet(894656).gm

Är ganska märkligt hur svårt en del har att se vilt på och bredvid våra vägar. Jag inbillar mig att vi jägar, och även andra som är vana att vara ute i skogen, ser vilda djur tidigare än andra.

Nu laddar jag för en eventuell 10 dagars period med bara jakt. Om det går som det ska så sticker frun och barnen söderöver till solen i nästa vecka. Jag har fått jakt tillstånd från fredagkväll till nästa söndag alt när de kommer hem.

Men sen kommer ju det där jobbet emellan också..

I morgon ska jag på återbesök med gammeltiken, samt stämma av den underliga fakturan jag har fått. Kan bli en väldigt positiv upplevelse alternativt en väldigt negativ upplevelse.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Jag tror framförallt att vi vet vilka tider vilda djur har en tendens att komma fram på vägarna och därför har en "höjd beredskap" på att det kan hända nånting

U.R sa...

Det är nog sant, men samtidig så har man ngt spec i hjärnan som gör att man noterar en avvikelse på ett hygge, eller en rörelse, som jag inte tror ickejägare gör..